zondag 13 december 2020

Frozen tail...


Gisteren was er nog niks aan de hand, maar vandaag ben ik opgestaan met een 'Frozen tail'
Ik heb dit al eens eerder gehad, maar we kunnen er geen berichtje over terug vinden hier op het blog.
De exacte oorzaak van een frozen tail, of 'Cold water tail' is niet bekend. 
Het zou kunnen komen door overmatige arbeid.
Ik heb gisteren (tussen de knipbeurt door) wel meerdere keren flink achter mijn bal aangerend op het veldje, maar dat noem ik geen arbeid hoor!
Blijkbaar is het een spierprobleem. Spieren raken beschadigd waardoor pijn ontstaat en ik mijn staart laat hangen. 
Ik had vanmorgen geen zin in eten, en ik kwispel niet meer.


Baasje zou vandaag verder gaan met knippen en mijn coupe afwerken, maar dat stellen we nu uit.
Of ik pijn heb weten ze niet, maar het is wel duidelijk dat ik niet de oude ben.
Vrouwtje heeft mijn schapenvacht in de kamer neergelegd en ze heeft mijn favoriete dekentje over me heen gelegd. Zo lig ik nu al de hele ochtend.
De vorige keer duurde het een paar dagen...hopelijk ben ik er deze keer ook weer snel vanaf!
Want het liefst kwispel ik iedereen vrolijk tegemoet!